• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta

Dotacje do zabytków

Zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, położonym na obszarze miasta Kłodzka.

Najważniejsze informacje w punktach:
Podstawą udzielania dotacji jest uchwała Rady Miejskiej w Kłodzku nr III/31/2024 z dnia 6 czerwca 2024 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków.

Dotacja może być udzielona osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, które posiadają tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu, albo stosunku zobowiązaniowego.

Dotacja może być udzielona na sfinansowanie prac lub robót budowlanych przy zabytku, które wnioskodawca zamierza wykonać w roku złożenia przez wnioskodawcę wniosku o udzielenie dotacji lub w roku następującym po roku złożenia tego wniosku, przy czym, w przypadku udzielenia dotacji ze środków zewnętrznych, okres realizacji inwestycji może przekroczyć 12 miesięcy.

Dotacja może obejmować nakłady konieczne na:

  • sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich;
  • przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;
  • wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;
  • opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
  • wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
  • sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
  • zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
  • stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
  • odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
  • odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50 % oryginalnej substancji tej przynależności;
  • odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
  • modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;
  • wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;
  • uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;
  • działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;
  • zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa powyżej;
  • zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej.
  • Dotacja może być udzielona w wysokości do 100% nakładów koniecznych.

 

Złożenie poprawnego pod względem formalnym wniosku o dotację nie jest równoznaczne z jej przyznaniem i nie gwarantuje również przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.

Wnioski o spełniające wymogi formalne opiniuje Komisja Oceniająca powołana przez Burmistrza Miasta Kłodzka.

Wnioski o dotację należy składać do dnia 30 września poprzedzającego rok kalendarzowy, w którym dotacja ma być udzielona, przy czym, w przypadku niewykorzystania całości środków przeznaczonych na dotacje lub ich zwiększenia, Burmistrz Miasta Kłodzka może ogłosić dodatkowy nabór wniosków, a informacja o nim zostanie podana do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Kłodzku.

 

Załączniki:

Obszar rewitalizacji - wyjaśnienia

W związku z zapytaniami dot. położenia nieruchomości w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, Specjalnej Strefie Rewitalizacji, o których mowa w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji informuje się, że Rada Miejska w Kłodzku nie podjęła uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na podstawie art. 8 ww. ustawy, ani uchwały w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji na podstawie art. 25 ww. ustawy.

Rada Miejska w Kłodzku w dniu 25 sierpnia 2016 r. uchwałą nr XXVII/213/2016 przyjęła do realizacji Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2015-2020 a uchwałą nr XL/374/2022 z dnia 24 lutego 2022 r. przedłużyła okres jego obowiązywania do końca 2023 r.   Taką możliwość daje art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Jest to Program, na podstawie którego gmina może podjąć działania w celu rozwiązania problemów w wyznaczonych zagrożonych obszarach miasta, Lokalny Program Rewitalizacji nie wyznacza obszaru zdegradowanego ani obszaru rewitalizacji w rozumieniu ustawy o rewitalizacji, a tym samym nie daje podstawy gminie do skorzystania z prawa pierwokupu. Gmina Miejska Kłodzko realizuje zatem działania rewitalizacyjne wybranych, obecnie kryzysowych i zdegradowanych obszarów miasta w oparciu o Lokalny Program Rewitalizacji.

Mając powyższe na uwadze Gminie Miejskiej Kłodzko obecnie nie przysługuje prawo pierwokupu do nieruchomości położonych w obszarze rewitalizacji. Ustanowienie prawa pierwokupu może nastąpić dopiero po podjęciu przez Rade Miejską wymienionych na wstępie uchwał. Informacje o podjęciu ww. uchwał Rady Miejskiej zostaną podane do publicznej wiadomości na stronach internetowych miasta. W ciągu najbliższych 30 dni nie planuje sie podjęcia uchwały,   o której mowa w art. 25 tej ustawy - w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji.

Jednocześnie informuje się, że w związku z licznymi wnioskami odnośnie indywidualnie oznaczonych działek, dotyczącymi ich położenia w obrębie obszarów: zdegradowanego, rewitalizacji i Specjalnej Strefy Rewitalizacji, o których mowa w ustawie z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, iż w celu udzielenia informacji dot. konkretnej działki niezbędne jest wypełnienie WNIOSKU

Formularz wniosku do pobrania

Wniosek można przesłać drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub złożyć w Urzędzie Miasta - Biuro Obsługi Ludności (pl. B.Chrobrego 1)

Eco Harmonogram

E-usługi

 

Przypominamy mieszkańcom miasta oraz klientom Urzędu Miejskiego, którzy chcą sprawdzić swoje zobowiązania finansowe, a także opłacić podatki oraz uiszczać opłaty nowocześnie i bezpiecznie, czyli w formie bezgotówkowej, że można tego dokonać bez wychodzenia z domu!

Zakupy w środku nocy, siedząc w fotelu i popijając herbatę, płacenie rachunków za media w trakcie podróży, wgląd w bieżące oceny dzieci zanim jeszcze wróciły ze szkoły … to nikogo już nie dziwi. Dla wielu z nas, Internet to duże ułatwienie życia, z którego korzystamy na co dzień. Czemu w podobny sposób nie załatwiać spraw urzędowych?

W Urzędzie Miasta Kłodzko dostrzegamy duży potencjał i przyszłość w informatyzacji spraw urzędowych. Dlatego angażujemy się w informatyzację pozyskując na ten cel środki zewnętrzne. W ramach projektu „Budowa innowacyjnych e-usług w Gminie Miejskiej Kłodzko” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 wdrożono Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta (eBOI) działające pod adresem elektronicznym eboi.klodzko.pl.

W prosty sposób, nie wychodząc z domu, można załatwić teraz wiele spraw urzędowych przy pomocy komputera. Nowy, elektroniczny system obsługi mieszkańca ułatwi bieżące sprawdzanie podstawy opodatkowania, zaległości, odsetek, kwot należnych podatków. Pozwoli także na opłacenie wybranych należności poprzez system bankowości internetowej.

Elektronicznie można w Urzędzie załatwić m. in. takie sprawy jak:

  • Deklaracja – podatek leśny
  • Deklaracja – podatek od nieruchomości
  • Deklaracja – podatek rolny
  • Wniosek o wydanie pisma informującego o położeniu nieruchomości w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, specjalnej strefie rewitalizacji
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatku
  • DT 1 Deklaracja – podatek od środków transportu
  • Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i/lub krzewów
  • Wydanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy agresywnej
  • Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
  • Wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

 

Tworząc zarys Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (eboi), najważniejsze dla nas było, aby był on intuicyjny w użytkowaniu. Obsługa przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. Kluczowym elementem tego systemu jest wykorzystanie Profilu Zaufanego. Profil Zaufany w postępowaniu administracyjnym zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu można bezpiecznie podpisywać dokumenty elektroniczne w Internecie. Co ważne, rozwiązanie to jest bezpłatne dla mieszkańca. System pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, szybko i w dogodnym dla siebie czasie.

Portal eboi jest serwisem internetowym dostępnym przez stronę WWW, za pomocą którego mieszkaniec gminy między innymi otrzymuje dostęp do danych podatkowych i księgowych dotyczących jego osoby zgromadzonych w systemach informatycznych danego urzędu.

Najważniejsze korzyści Portalu eboi.klodzko.pl

  • Sprawy urzędowe możliwe do załatwienia w dogodnym czasie, 24 h na dobę/7 dni w tygodniu.
  • Nie ma potrzeby odwiedzania urzędu czy dzwonienia do jego pracowników, aby uzyskać informacje – większość danych można sprawdzić samodzielnie za pomocą Internetu.
  • Ograniczone drukowanie dokumentów. Podpis Profilem Zaufanym na dokumencie elektronicznym zastępuje odręczny podpis na dokumencie papierowym. Oszczędność pieniędzy i jednocześnie dbamy o ochronę
  • naszego środowiska.
  • Wysyłanie pism, na przykład deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny, leśny, poprzez Portal eboi dokonywane jest w pełni za pomocą Internetu.
  • Wypełniając wniosek, system uzupełni automatycznie dane osobowe, bez potrzeby ręcznego wypełniania swojego imienia, nazwiska, adresu czy numeru PESEL.
  • W przypadku składania korekty wniosku czy też kolejnego wniosku w tej samej sprawie będzie można wykorzystać z wcześniej wypełnionych formularzy i wpisać jedynie to, co się zmieniło.
  • System gwarantuje pełne bezpieczeństwo i poufność. Dzięki wykorzystaniu Profilu Zaufanego dostęp do konta jest chroniony przed dostępem osób nieuprawnionych.
  • Ekonomizacja czasu urzędnika i podatnika.

 

Jak korzystać z systemu?

  • Zalogować się profilem zaufanym na Portal Komunikacji Online.
  • Wypełnić i wysłać oświadczenie w sprawie otrzymywania korespondencji w formie elektronicznej na przygotowanym na portalu formularzu:
  • zaznaczyć odpowiednią zgodę (zgodnie z treścią art. 3e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.));
  • zweryfikować przypisany adres skrytki ePUAP, na który ma trafić decyzja podatkowa;
  • podpisać dokument oświadczenia profilem zaufanym.

 

Urząd Miasta w Kłodzku

Urząd Miasta w Kłodzku
NIP 883 10 06 050
REGON 000526050

Gmina Miejska Kłodzko
NIP: 883 16 79 027
REGON: 890717912

Przydatne serwisy
festiwal wrażeńścieżka wokół twierdzykłodzki inkubator przedsiębiorczościpodziemna trasa turystyczna
Twierdza KłodzkoMuzeum Ziemi KodzkiejBiblioteka PublicznaKOK
minieuroland 270x70px 5akryta pływalniasmart city KłodzkoOSiR
Lokalny Program Rewitalizacjisystem informacji przestrzennejTransgraniczna integracja międzypokoleniowaserwis internetowy DAWNE KŁODZKO
Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkieje-puapszlak tajemniczych podziemiCentrum Aktywności Lokalnej w Kłodzku
SISMSekologiczne-kłodzkorcbZAMG
© 2008 - by Urząd Miasta w Kłodzku

informacja o dofinansowaniu z UE

Projekt "Budowa innowacyjnych e-usług w Gminie Miejskiej Kłodzko" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 oraz budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko

logotyp